tisdag 14 april 2009

Frestelser..

Har haft en lagom stressig Tisdag med jobb på caffeèt och hos min kompis i hennes butik, Sussis Harmoni. Att vi har lov här märks verkligen.
När man tänker att nu, nu drar det igång och man laddar som bara den. Då när de första gänget kommer och man säger åt dom inne i "köket" att nu börjas det, va på tå. Då blir det inget mer. Tittar på klockan och undrar om den går fel, men nej då. Jaha så det var lunchen tänker man.
Sen typ 45 minuter senare är det helt fullt och man fattar inte riktigt hur det blev så och så sent.
Jo alla, eller de flesta som har lov och sovmorron dom har ju inte alls någon anledning att komma som vanligt. Och det behöver dom ju inte heller utan det är en annan som glömmer bort att dagarna blir lite annorlunda nu när det är ledighet.

Sen snabbt iväg till Sussi och jobba med magen skrikande. Hann inte äta och skit åxå jag som bestämde mej för att börja med GI på morron. Ajajaj, inget snabbt att stoppa i sej som typ morotskaka eller en muffins eller...
Nej nu ska här hållas inom ramarna, en sallad.



Hälsade på en vän i helgen när jag hade tid för en gång skull. Kolla vad fint, ett linnehjärta på hmm ja vad ligger det på?



Jo hennes matsalsbord. Behöver jag säga nåt mer? Nej förutom att det råa bordet med de vitklädda stolarna ter sej så perfekt ihop. Har mera bilder från fröken "hemlig" men dom visar jag en annan dag.

Kan tala om att det är fortfarande samma Tisdag och samma morotskaka som frestar mej. Men än så länge så försöker jag att hålla mej från köket där gosakerna finns.
Lite Vata te får duga istället och blir tuggbegäret för påfrestande så får det bli lite nötter.
Ha en skön kväll, kramis Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar