torsdag 9 april 2009

Rent Hus!!

Ja vad säger man; Behövdes det städas i vår tvättstuga? Mmm skulle tro det. Jag fattar inte vad tvätt det blir här hemma. Men det mesta är ungarnas kläder. Ni ser själva vilket kaos.



Att man aldrig lär sej heller och tar reda på det som är rent allt eftersom. Nej då, hoppas väl att nån annan ska ta tag i det kanske.




Ja och efter detta sorterande så är det cirka fyra maskiner som ska hängas också.




Denna lösning för att slippa se tvätten som hänger på tork tycker jag är bra. Först tänkte vi bygga in den delen med två dörrar men insåg att det skulle bli skapligt trångt varje gång man skulle hänga tvätten lr hämta den.




Istället satte vi upp en stång och sydde ett enkelt vitt draperi som det bara är att dra åt sidan när vi ska hänga/ta ner tvätten. och inget utrymme fösvinner heller.




Ja och nu kan man äntligen se bänken och hyllan igen. Även här tänder jag ljus för jag tycker att det blir mycket roligare att va här inne och fixa då. Har två zinkburkar med tvättmedel i och för att skilja dom åt har jag knytit ett vitt band runt skopan på det tvättmedlet som är för vit tvätt.



Har en gammal tvättbräda stående där och jag tycker att den är så fin och gör sej bra där.




Ja så var detta påskstädat och nu väntar våra vänner på att vi ska komma till dom på middag. Men jag får fortsätta med resten av huset imorron.
Ha en trevlig kväll alla och det får vi också garanterat. Tänk att om vi inte hade haft caffeét så hade vi inte kännt dom nu. Det är många fantastiska människor som vi har lärt känna därifrån.
Kramis Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar