måndag 20 april 2009

Dom säger jag inte nej till.

Go`kväll!
Måste bara visa vad som kom in till butiken idag. Sussi har så smått tagit in lite kläder från Silke. Det är helt fantastiska kläder som om du köper vet att ingen får lika. Det tycker jag är skönt när man bor i en liten stad, och alla handlar från samma affär så har man lika kläder som de flesta.
Men dessa kommer i olika mönster och färger.



Dom här ska jag ha på mej imorron när jag jobbar i butiken hela dagen. Dom här brallorna kom i åtta olika färg/mönster modeller.



Jag fastnade för dessa och jag ska nog ha en vit tunika till. Kanske en halsduk som är i ljus botten med rosmönster i.

GI träsket är inte så lätt att leva efter i den här familjen. I fredags när vi delade en kebabtallrik jag och Filippa sa hon; - Mamma kan vi inte dela på en pizza.
- Absolut, sa jag utan att tänka efter. Men det tog två sekunder innan poletten ramlade ner och jag liksom, -Neeeej, det går inte. Filippa spärrade upp ögonen och fnyste, - Men varför då?
- GI. svarar jag.
- Men herre Gud det är väl ingen idè att du håller på med det för du orkar ju bara i fyra dagar.
Ja där ser man vad dom är vana vid "en mamma utan karaktär".
- Nej då inte den här gången, säger jag. Gissa vad hon svarar då?
- Puh, jo hej du.
Ja det är min flicka det.
- Nu var jag väl oerhört stöttande, säger hon och skrattar.
Kan tala om att jag gått ner 2,2 kg på en vecka. Men det är fortfarande ett helsike med suget. Jag som jämt äter som om det vore sista gången annars. Och då menar jag inte bara mat utan allt, you name it.

Nu blir det en tur med bilen och sen lite tvätt, men sen ger jag mej för idag.
Kramis alla, Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar