söndag 4 december 2011

2 ndra advent.

Solen skiner och snön lyser med sin frånvaro.
Men bara den kommer till jul så blir jag nöjd.



 En mycket trött Tindra med vällingen.
Är ju jobbigt med kalas och främmande.
 Mera välling väntas.
Man blir ju såhär stor om man äter. =)


Tadaa Söndag!!

Oj vad jag är mätt fortfarande efter gårdagens svullande.
Vi gick ut hårt på en gång när vi kom fram med tårta, kardemummasnurror, snickerskakor mm.
Det resulterade i värsta koman och en fyrkantig mage.

Tog en liten prommis för att se tomten hos syrran och få lite luft.
Tanken var att jag skulle piggna till lite av det.
Hittade en ros som stod i knopp.
Det kändes lite avigt för hallå det är ju ändå 3dje December.

Middagen gjordes av min duktiga syster Lisa.
En underbart god nötstek med klyftpotatis och hemmagjord rödvinssås, yummie.
Men inte var det stop där heller.
Nej nej för lagom till Så mycket bättre började så åkte fikafatet fram igen.

Mmm ni fattar väl att jag är proppmätt fortfarande va.
Nu blir det lite fix av mej sen drar jag på en bandy match som Jacob har.
Det blir den första för mej så det ska bli riktigt kul att se han ge järnet.

Må så bra

Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar