torsdag 1 december 2011

Tröttmössan sitter på som betong idag...







Hallå alla finingar!!

1;a  December...
Ja nu är det inte långt borta alls.
Vet ju hur fort dagarna går och swiss så är det jul, igen.
Vet en som längtar oliiidligt mycket.
Just det Filippa.
Snart är det min födelsedag, shit va jag har väntat.

Jaa typ ett år som alla andra får göra liksom.
Men jag tror hon menar att det blir dubbel väntan på ALLT.

Igår så fick jag äntligen upp längderna i det andra fönstret i köket.
Blev ombonat och mysigt.
Jag hittade ju dom rödrutiga stolsdynorna också så dom åkte på.
Funderade på om det inte skulle få flytta in lite rött i köket eller, hmm.

Åkte iväg för att fira tonåringen och smackade i mej inte mindre än två bitar av syrrans himmelskt goda marängtårta.
Väl hemma igen så fixade jag klart med köttgrytan som stått och puttrat i någon timme.
Äsch tusan tänkte jag och drog igång en köttfärspaj också och nu är klockan närmare tio på kvällen.

Haffade mannen innan han skulle iväg och spela för nu tyckte jag att jag behövde byta skivan på köksön.
INTE NU, skrek Filippan.
Jo nu.
Men vet du var klockan är, undrade hon.
Jaa det vet jag absolut men det är inte det som är problemet för henne i detta läge.
Utan det är att hon ska bli tvingad, hotad att hjälpa mej.

Då hinner J inflika med ett.
Men nu kan du ju förhandla med mamma om att göra en fläta på dej om hon vill ha hjälp.
VAD HÄNDE DÄR!!
Han ska väl inte lära henne mina knep.
Utpressning!!

Hur som haver så åkte skivan på och jag kom på att mattan i rummet den är ju röd.
Japp den åkte in i köket och den jag köpte till hallen i början på veckan den fick ny adress, vardagsrum.
Mannen var sjukt nöjd när han kom hem inatt och väckte mej (hade typ sovit i tio minuter) för att tala om att jag gjort så fint. =)

Eller som han sa tidigare på dagen
Tänk raringen att du har blivit så himla gullig och härlig att ha att göra med sista veckan.
Nåt särskilt som har hänt?
Men hallå det har ju nyss varit lön och jag har shoppat.
 Vänta tills det börjar sina då får vi se om han säger samma sak

Nu blir det en jordnötssmörsmacka för att återställa sockerbalansen efter tårtan igår i min kropp.
Förhoppningsvis så trillar tröttmössan av så jag får fixa till afganfrillan innan det är dax för utvecklingssamtal.
Bara den skulle kunna sänka min dotters betyg, jag lovar.

Ha en fin dag

Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar