söndag 25 december 2011

En tidig morgon blev det..

Filippa fick ett presentkort på denna butik och den började ju sin rea kl 08.00.
Vi var där en kvart innan och jag trodde inte mina ögon.
VILKEN LÅNG KÖ!!
Hon ville ju så gärna köpa sin systemkamera och lyckan var ju fullkomlig när den fanns kvar också.
Yes, tänkte jag.
Nu håller julfriden i sej ett par dagar till. =)


Bästaste julklappen av barnen.
En Tassimo.
Jaaa den är bra.
Har gjort både Latte Macchiato, Chaite, varm choklad och espresso på den.
Allt smakade jättegott.


En lite småpömsig bloggerska (med en rejäl Muffinsmidja nu) som inte gjort många knop idag.
Härligt det med =)
Njuter av en kopp från Tassimon.


Tjenixen allla julgodisar!!!

Dagens dag har nog varit den mest lazy day ever...
Ok klev upp tidigt men gick och lade mej igen också det tidigt.
Så himla trött och fortfarande proppmätt.


Åkte in för att hämta J på jobbet och köpte inte mindre än tre tidningar.
Dom ska jag läsa saaakta hade jag tänkt.
Men vet ni vi gjorde ju en klassiker här idag.
Så himla typiskt oss i vår fam Edström Bergström.


Hade bestämt att vi skulle gå på bio.
En lugn och soft kväll med Filippa och hennes kompis.
Åkte i god tid för vi tänkte att premiär på Stig-Helmer blir säkert mycket folk.
Kommer dit vid kvart över sex och det är helt lugnt och dörrarna in till biosalongen är stängda.
Hmmm....


Nu frågar jag om inte barn filmen är slut än.
Ehh, jo det är Stig-helmer som går nu och strax är slut, säger han.
Alltså skoja inte både tänker och säger jag högt.
Ni vet med lite nejnejpanikljusröst.
Jo den började kl fem, gaaah.


Så det blev till att åka hem igen och där har jag legat parkerad i soffan exakt hela kvällen.
Bara så himla skönt.
Imorgon då bär det av mot Edsbyn för att se Jacob spela bandy (eller sitta på bänken) med  Bollnäs a-lag i en het derbymatch.
Sen blir det hem och fixa och trixa till mej för en trevlig kväll på Scandic.
De Sotos spelar och en massa härligt folk ska ut.
Många hemvändare som man inte träffar så ofta, nice.


Men nu ska jag krypa ner och göra mannen sällskap.


P & K


Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar