tisdag 24 februari 2009

Jäst eller gäst?

Min systers dotter Julia hon är bara för härlig. En gång när hon var hemma hos sin farmor så sa hon;
-Jag vet farmor vi kan baka bullar.
-Nja jag vet inte det ja, svarade farmor. Hon var inte alls pigg på det just då så hon kände att för att inte göra Julia allt för ledsen sa hon,
-Jag tror inte att det finns saker så att det räcker för att baka.
-Jag kollar väl då, säger Julia.
-Här finns socker, mjöl, mjölk. Joo då det finns farmor.
-Men vi har ingen jäst, säger farmor. Julia sitter tyst några sekunder och tittar på sin farmor. Sen spricker hela hennes ansikte upp i ett stort leénde och hon säger;
-Farmor jag kan ju vara din gäst.

Till detta kalaset när Filippa fyllde år gick det åt en del jäst och gäster det fick vi oxå.

Nu blir det semla och kaffe, den första för dagen.
Kramis Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar