söndag 22 februari 2009

Trött, tröttare, tröttast.


Ja det är synd att säga att man är pigg. Typiskt när man är ledig en dag. Men va tusan nu är det väl ingen idè att klä på sej. Ja det är så att jag har gått här och skrotat i min morgonrock hela dagen. Ja men nu är det ju kväll snart så nu får den allt hänga på tills jag hoppar i säng.

Här kommer lite bilder som jag knäppte hos min syster igår.

Här en liten köksö med lite ögongodis. Dom har precis tapetserat om och målat om lite. Tidigare var det syrenlila på väggarna här, iiih.
Detta står på en liten bänksnutt mellan städskåp och vedspis. Den soppskålen är jag allt lite avis på. Nån mer oxå kanske?
Det här skåpet har hon ärvt från farmor. Nu funderar hon om hon ska måla det vitt. Kan det vara nått att fundera över? Nja inte om hon frågar mej.

Här är från mitt kök och bänk som det ser ut nu, men där flyttas det runt en del. Har länge velat ha en brödbox i vitt med Bread text på. Har tyvärr inte hittat nån så denna korg får duga så länge. Lägger bara över en handduk så att man inte ser röran i den.
I korgen till höger har jag mina recept böcker. Oftast bakar jag nåt från Leila men nu ska jag hitta på nåt ur boken "Två systrars söta".
Detta hjärta med en röd ros i fick jag av Raringen på alla hjärtansdagen. Jag la det under min glasklocka som står på köksbänken.
Det var allt för idag. Uppdaterar alla om hur det går för Adam i huvudstaden så fort jag hör nåt. På tisdag ska Jacob åka till Västerås för returmatch. Hemma så förlorade dom med, håll i er 11-0, eller 0-11 som det heter när man är hemmalag.
Kramisar alla från Muffinsmidjan i morgonrocken, (hela dagen).

3 kommentarer:

  1. Halloj där !
    Här har du en till som har skrotat runt i morron rocken hela dagen, jag har städat, målat lite och bara varit ledig.
    Jag kallade in min mor idag så att jag kunde vara ledig, syrran har åkt på semester i två veckor, så då är jag ensam..
    Visst ringde du idag, min mamma sa att Åsa från Hälsningland ringde o hälsade..
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  2. Tack snälla, snälla du för hjälpen!! Har lagt till dej på min blogglista. Vi har haft släktbesök sen i tisdags. Dom ville uppleva skoteråkning och korvgrillning uppe i Norrland på sitt sportlov.Jättekul men intensivt.Därför har vi slappat i stort sett hela dagen, sen har jag suttit och fipplat med etiketterna en lång stund!!!

    SvaraRadera
  3. Hej igen!!
    Såg att du oxå startade upp din blogg i slutet av januri prcis som jag. Va kul!!

    SvaraRadera