måndag 23 februari 2009

Lika som bär..

Det här är min syster Lisas hund. Man kan tro att det är en enda stor hund på hennes soffa i köket. Den är klädd i nåt svart gosigt tyg, precis som Zingo. Det var tur att kuddarna låg där så man såg skillnad

Här är v-rummet. Även där står jättefina möbler efter farmor. Väggarna är vitmålade utom denna vägg. Här har dom målat en stor fyrkant i den här färgen som jag inte törs uttala mej om vad den heter. Ser nu att den syns i spegeln oxå .



Tänk att det har kommit mera snö idag igen. Nog för att jag gillar snön (vit är den oxå) men nu vill jag ha vår. Det är så skönt att det har blivit ljusare längre in på dagarna ialla fall och snart blir det sommartid igen.

Knappt så har vi sålt caffeét och min hjärna börjar arbeta för högtryck. Nu har jag nya saker jag skulle kunna tänka mej att göra. Men det är ju ingen idé att nämna dom här hemma, då jämnar dom mej nog längs fotknölarna. Men för er kan jag ge en smakbit: Vår gård, stort "uthus" som är en gammal lanthandel, gamla bevarade diskar ok lite sneda är dom. Gissa vad jag vill göra där.

Det var allt för idag mina vänner.

ha det så bra och kom ihåg att imorron är det den stora "Semla dagen"

Kramis från ett vitt Hälsingland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar