söndag 15 februari 2009

Surprise x2.

När jag fyllde 40 år så ordnade vi en fest på vårt caffe. Då var det hela "tjocka" släkten och goda vänner som var inbjudna. Vi hade då ordnat med en överrasning jag och Raringen. Men vad jag inte visste var att mina två syrror som bor här i byn (har fler på annan ort) och vår mamma hade grejjat en ordentlig överraskning oxå.

Här är den "the BIG surprise". Jag trodde jag skulle bli tokig på tanten. Det är så här att vi har inte alkoholtillstånd på vårt caffe så om man ska ha ett sånt tillfälligt, så är det bara och endast för slutna sällskap. När denna dam kom in så trodde både jag och Raringen att hon bara kom in från gatan.
-Kan jag få beställa här, sa hon på värsta skånskan.
-Nej vi har stängt.
-Det ser inte jag, säger hon då. Nä tacka fasen för det, det var ju runt 45 pers där. Vad gör jag nu, tänk, tänk.
-Du måste få ut kärringen, säger jag till Raringen. Och det va inte lätt och jag kan säga att jag var livrädd att det skulle komma en kontrollant just då.
När alla andra (utom jag och Raringen)började fatta att
det var planerat att hon skulle va där så hade jag hunnit nyktrat till. Ja men kul blev det och många skratt oxå.

Magnus min kära vän, här är han. Har lärt känna honom från caffeèt. En fantastisk man och en mycket duktig musiker är han och spela dragspel kan ingen bättre än Magnus. Han spelar i en grupp som heter Perssons Pack. Jag hade frågat om han och Per Persson som sjunger kunde komma och spela lite på min fest och det gjorde dom. Vad lyckat det blev. Alla va så glada och en del hade aldrig hört dom förr men tyckte att dom var jättebra.
Det är nu tjugo år sen som dom började spela ihop och imorron så släpper dom en helt ny skiva. Det ska bli så kul att köpa den och höra deras nya låtar. Vad sägs om "Stenad i Stockholm" eller "Taskiga skor". Köp den och njut av sköna låtar med orginella texter.


In action med Per och Packet.
Idag säger vi GRATTIS till min systers dotter(vänster). Hon blir sju år idag. Henne har jag en hel del roliga saker att berätta om. Men inte ikväll för jag är så förbaskat trött. Har jobbat som frukostvärdinna i dag och imorron blir det caffe och min kompis butik.
Ska nu lägga mej på min SPIKMATTA. Ja ni läste rätt och det är verkligen så skönt, som det verkligen inte låter. Fattar ni hur jag menar nu? Min kompis säljer sånna och jag kan verkligen rekomendera den. Säg till mej så kan jag fixa så ni kan köpa av henne, 650:- + frakt, kostar dom.
Man sover som en GRIS och så är man PIG(G) och glad sen, haha.
Zzzzov gott och kramisar till alla er i vårt vackra vinterland, Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar