söndag 8 februari 2009

Natt och dag.

Jag har hittat lite bilder på v-rummet och vår nya matplats som det var innan. Väggen var ljusgrön då. Men eftersom vi spikade upp liggande råpanel, som nu är vitmålad så ville vi inte att det skulle lysa igenom grön färg när den torkade isär. Därför målade vi svart först.Man ser vid taket den gröna tapeten. Därifrån där man ser den inklädda balken i taket har vi sen utgått ifrån när vi satte in fönstren. Fick även bygga upp en kant från golvet sen för att anpassa efter hur höga fönstren var.
Här ett annat hörn från matplatsen. Man kan se att det var en öppning där till vänster om kakelugnen. Vi kunde gå in till köket där oxå men tanken var att vi skulle ha soffan i den här delen från början och då skulle det passa så bra med en platt tv på väggen där.
Blev det så då? Not, varken soffan eller tv;n står där men det har ni ju redan sett.
HURRA!!! För min lilla syster. Nej hon fyller inte år, hon fyller på samma dag som Filippa, julafton. Nej, men hon fixade en statistik räknare åt mej, TACK!! Nu ska vi se om den börjar räkna oxå. Vet inte hur den fick tag i dessa siffror men det struntar jag i nu för nu är jag så glad.
Och endast tomten är vaken. Ja så känns det här hemma, jag och tomten, haha. Men nu ska jag lägga mej, måste vänja mej vid det till onsdag och torsdag, att lägga mej i tid. Varför? Det ska ni snart få höra om.
Natti natti och Kramis så klart fr Åsa.

1 kommentar:

  1. Gomorron !!
    Åhh hååå, vad bra att ni fick till en räknare !!!
    Och jag ser att du kommenterat hos mig nu !! Vad roligt...
    Ojj, vilket jobb ni har gjort, målat svart och sen vitt, men snyggt blev det !!
    Ha nu en toppendag
    Kraam Anette

    SvaraRadera