onsdag 4 februari 2009

Nymålat...

.. här är det midsommarafton och då måste man ju extra tjusig tyckte jag. Så jag och Adams tjej målade tånaglarna och det skulle vi ha ett kort på såklart. Vi var i Arvika hos Raringens underbara mormor och morfar. Det var en släktträff där så vi var 28 st sammanlagt. Tänk er inget vatten och ingen el. Man tar vatten från en brunn, släpper ner hinkar och sen är det bara att veva upp dom. Charmigt tycker jag. Utedass endast och om man vill tvätta sej så får man ta sej ett dopp i sjön, brrr. Jag är en riktig badkruka så jag hade tvättservetter, sånna man har till småbarn när man byter blöja. Tänk dom gick utmärkt att tvätta min lilla gulliga med oxå, haha.


Hon är för rolig Evelina, Adams tjej. När hon fyllde år i höstas så sa hon;
-Jaha, då har man blivit ett år äldre då och jag tyckte att jag såg nån ny rynka vid ögonen i morse.
-Mmm, eller hur, sa jag. Hemskt vad du ser gammal ut (not) För att bara vara 19 år.
- Ja och tänk att jag har gått upp 8 kg sen jag träffade Adam också.
- Ja det går bara utför ju äldre man blir, sa Raringen och skrattade.
- Kolla på mej, sa jag. Sen jag träffade Raringen har jag gått upp massor (har tappat räkningen) och inte har rynkorna blivit mindre heller.
- Men du är ju inte så rynkig, säger hon.
- Nä jag kanske slätar ut dom med all övervikt.
-Ja då får jag väl välja då om jag vill va rynkig eller tjockis, säger hon.
Oj vad vi har skrattat åt det många gånger sen.

Äntligen har det blivit lite varmare ute, bara -7`C ute nu. Har haft runt -20`C i flera dagar nu och då är det inte så skönt att vara ute tycker jag. Inte är det så bekvämt att pula ner min muffinsmidja i ett par termobyxor heller. Då är det inte bara av kylan som mina läppar blir blåa utan av andnöd oxå.

Samma sak varje kväll, alla sover utom jag. Men imorron ska jag upp tidigt så det är bäst jag hoppar i nattsärken. Men lika bra att man vänjer sej för nästa vecka ska jag upp ofantligt tidigt. Varför? Det berättar jag en annan dag, men kul ska det bli och spännande.
Kramisar alla och sov gott, Åsa.

1 kommentar:

  1. Gomorron !!
    Åhh, vad roligt att få se en bild på dig !!
    Ser du, du kan ju mycket nu, lägga in bilder o allt !!
    Kraam Anette

    SvaraRadera