söndag 15 augusti 2010


Ett skepp kommer lastat...
Igår var det bakdag.
Det blev bullar, kärleskmums och en helt fantastisk chokladtårta som bakades.

Bulldegen höll på att jäsa över bunken.
Tänk vad härlig degen blir när jag gör den i min Kitchen Aid.
Jag låter den snurra på branog, ja säkert i 5-8 min alla gånger.

Men inget bakande utan mitt snygga förkläde som Filippan sytt i syslöjden.
Det är så himla sött att jag låter det hänga framme även då det inte används.


Här har vi resultatet.
Det blev riktigt goda och saftiga bullar.


Kaffe & nybakta bullar, mmmm.


Hur jag vet det?
Jo jg blev helt slut av värmen som blir av ugnen och sen är det ju tropisk värme här med i helgen.
Jsag tog med mej en bricka upp till ett favvoställe.


Till hängmattan som hänger uppe på baksidan.
Vår tomt gränsar mot en hästhage och det är så mysigt att ligga där uppe och ibland har man sällskap av hästarna också.

Nu kommer det lite fikasugna på besök så det är bäst att jag skyndar mej på med kaffet.

Höres en annan dag.

Tropiska augustikramar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar