söndag 8 augusti 2010

Härligt...
... och äntligen en kortdag på jobbet.
Det känns helt ok att sluta klockan 14.00 och känna att nu finns det lust till god matlagning.

Denna rätt är löjligt enkel men helt fantastiskt god.
Men det bästa är ju att den går fort att tillaga också.





Jag steker strimlad kycklingfilé i olivolja och kryddar den med salt, peppar och vitlök.
Under tiden det puttrar skär jag en bit purjolök, paprika, champinjoner och solt,tomater.
Det får sedan gucka ihop sej med varandra medans den färka pastan kokar klart,
typ 3 minuter.
Ja och simsalabim, klart.
Med ett glas av en favoritdryck, ett glas mjölk hehe.
Nähä då lite rött om jag får be, yummie.
Då blir jag så här glad och proppmätt.
Nu ska det bakas "pain au chocolate" och kokas lite nytt kaffe.
Till det blir det en amaretto och en film med hela la´Familia.
Njuter en smula, ni med hoppas jag.
Morsning, Åsa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar