måndag 23 augusti 2010

En solig Augusti Måndag..


Idag är det verkligen en underbart fin dag här på landet.

Vaknade tidigt och tanken på en prommis slog mej men den spolade jag ner ganska så snabbt med morrontoaletten.

Det blev lite kaffe i solstolen och en liten tanke om att mina barn är verkligen stora nu.





IdagFet börjar vi i skolan här.

Jag vet att den dragit igång förra veckan på många platser men vi fick vara lediga lite längre här.

Filippa börjar i sjuan nu och det känns helt galet.

Kommer väl ihåg den julaftonsmorron när hon bestämde sej för att göra entré.
Med en dramatisk början på livet har hon nog visat vem som har kommandot här hemma. Åtminstone över en femtedel av familjen. Då är det inte mej och bröderna, hehe. Nu blev det svårt att gissa, eller hur?


Jacob han börjar sitt sista år på gymnasiet och är då undersköterska när han går ut nästa år.
Vem hade kunnat tro att han skulle välja en sån linje.

Nobody.

Men nu med facit i hand så passar det honom som handen i handsken.



Efter att ha jobbat sista dagen igår på schemat så känns det lite konstigt att inte gå och jobba idag.
Ja ialla fall inte där.
Det är väl nu som jag har tid för mina olika projekt som jag hela tiden funderar på.
Några slutförda, andra påbörjade och vissa mognar ännu.

Adam vet hur man lever livet.

För mitt äldsta barn leker livet.

Han har så mycket om han vill och många tankar på hur och vad som kan hända.

Ja han är nämligen klar med skolan för den här gången.

Men man vet ju aldrig vad som händer.

Men så länge viljan och drömmarna finns så är det bara att vänta på nästa kapitel.

För det svänger från dag till dag och jag har lärt mej att ta det med ro.

Det kommer en dag då det händer och då händer det STORT.

Tills dess mina fina, kram från ett soligt Hälsingland.



1 kommentar: