söndag 22 augusti 2010

Vi lyxade till det lite ;) ,,,,
Jag och bäste raringen tog en liten tripp på två dagar, 36 timmar exakt var vi borta.
Kände att vi ville åka iväg lite själva, utan barnen och nu är dom ju så stora att dom klarar sej ett tag själva.
Vi åkte på torsdag morron och vi hade inte riktigt bestämt vart vi skulle.
Men bilen styrde söderut och första stoppet blev i Gysinge där vi fikade på medhavd macka och kaffe.

Det andra stoppet blev i Sala där vi mest klev ur för att se oss om i staden.
Väldigt trevligt där tyckte vi bägge.

Vi hade tur med vädret, solen sken och det var sådär sensommar varmt.
Lite höst i luften men härligt.

Vi kan väl åka till Örebro, sa jag.
Men vi såg inte en enda vägskyllt där det stod Örebro på.
Vad ska du dit och göra, undrar maken?
Jaa det kunde väl vara kul att se Vivalla för dej.
Han är verkligen insnöad i Svensson Svensson programmen och har filmen.
Ja visst men jag hittar inte dit.
Men min listiga tanke var ju att liksom ramla in på Smultrongården, bara sådär.
Hur som haver så blev det att vi sov på hotell i Västerås.
Det tredje stoppet för dagen.
Vi gick på stan och ett riktigt trevligt ställe det där.
Hotellet bjöd på både fika när vi kom, pannkaka med sylt och grädde och kaffe.
Sen på kvällen dukade dom upp en buffé som också ingick, super.
Inte en enda krona på mat den dagen, helt perfekt.
Men nu måste jag kila, kom lite emellan.
Höres senare snyggingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar