tisdag 31 augusti 2010

Borde gå och lägg mej, men hur lätt är det när magen står i fyra hörn.
Idag var jag och tränade lite afrodans, skitroligt är det.
Åkte sen för att handla mat och ni kan ju gissa hur lätt det är när man är nytränad och hungrig så att det nästan kan slinka ner en korv med bröd.
Ja ni som känner mej vet att korv det är något som jag INTE stoppar i min mun, never ever.

( Tacogratängen som blev super god är helt slut, nada kvar.)

Bara för att ni som inte vet hur mycket jag avskyr korv ska veta hur hungrig
denna kvinna var i affären.
Helt okontrollerat handlade jag det jag tyckte att det här äter vi ikväll.
Hmmm gissa vad jag gjorde?
Handlade mat för fyra måltider minst.
Det blev en tacogratäng, fläskfilé med vitlök och rosmarin,
lasagné, kotletter med ädelosttäcke i gräddsås och
en potatisgratäng.
PUH!!!!


Nu har vi ju mat för några dagar åtminstone.
Nu när bandysäsongen dragit igång för Jacob blir det mycket tid som går åt till att skjutsa honom och rätt sena kvällar blir det också.
Ibland har det hänt att vi ätit middag här hemma vid 22 tiden och ibland senare tom.
Men veckans krubb är fixad.
Hösten har tagit mina blommor på planteringsbordet nu.
Vi har haft några riktigt kalla nätter och det märks på blommorna nu.
Men det är ljuvligt med alla ljusen som brinner så fint på kvällarna.
Imorron blir det inventering på jobbet så klockn 04.45 blir det till att slå upp mina gröna.
Både kudden och mannen ropar nu så go´natt och njut av en god sömn nu allihopa.
Njuta det tänker jag göra både av renbäddad säng och av min man, (när han kliar mej på ryggen).
see ya!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar