söndag 13 februari 2011

Gårdagens lilla mysfrukost för mina härliga ungar.
Jag ställde till med en liten lätt förvirring igår när jag gav Jacob och Filippa frukost på sängen.
Jag blev själv lite orolig för en stund, hehe.
Har hittat en favvoyoughurt med blåbär, banan och vanilj, supergod.
Gillar inte youghurt så mycket men den passar min smak.

Frukostbrickorna som min ungar fick.
Ja ni ser väl skillnaden på intaget.
Fick knappast plats med Jacobs grejjer på en bricka.
När jag väckte honom och sa att frukost på säng så sa han;
Vad är det för dag?
Varför får jag det?
Tänka sej Filippa hon reagerade på samma sätt.
Shit va rädd jag blev, sa hon.
Jag trodde jag fyllde år nu.
Jag med sa Jacke, tänkte hur har jag kunnat glömma bort den.

Tycker att det är jätteviktigt att min barn äter frukost och alla tre är helt olika.
Adam han äter aldrig frukost, never ever.
Undrar hur många gånger vi har bråkat om det egentligen.
Jacob han missar hellre skolbussen än hoppar över frukosten.
Men det är jättebra så som han tränar.
Vissa dagar blir det tre gånger, hua.
Filippa hon äter om hon hinner, typ.
En macka eller smoothie på bussen blir det rätt ofta för henne.
Ni vet tjej och det tar sin lilla tid på morgonen.

Go'förmiddag!!!

Ja en ny dag med nya möjligheter igen då.
Började min med en tur i bilen för ovanlighetens skull.
Har sen hunnit tagit reda på tvätt och disk sen igår och det var berg överallt.

Men nu brinner det i kakelugnen och första muggen kaffe är avklarad.
Men vet ni vad jag tog en sockerkaksbit strl XL till.
Kunde inte låta bli för Filippa och hennes två kompisar bakade en igår kväll och hon är verkligen kung på det.

Nu blir det att hänga lite tvätt, jobbarkläderna är nu rena till imorgon.

Må bäst, kramar Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar