onsdag 16 februari 2011

Grönt är skönt...


...eller grönöga som min man kallar mej (ett av alla namn han har på mej) ibland.
Jag har gröna ögon och lite melerade.
Men det gröna är verkligen grönt.
När jag var liten ville jag verkligen inte ha den färgen utan blåa, som alla andra.

Har vid en lång period haft bruna då jag använder linser för mitt synfel så beställde jag med ljusbrun färg.
Det såg faktiskt naturligt ut och efter några månader när jag hade min egna färg så trodde många att jag då hade grönfärgade linser.


bild; Odd Molly.
Älskar den här nyansen av grönt.
Den fina tunikan skulle jag verkligen vilja att den bodde här hos mej.

bild; Odd Molly.
Verkligen jättesnygg jacka för killar.
Kul att dom börjat göra kläder även för dom nu.
Kan bli en överraskning till min man, kanske.

bild; Country Living.
Om inte solen kommer till dej får du ta in den själv helt enkelt.
Visst blir man glad av detta kök, :)

Tjenixen alla finingar!

Här snöar det idag igen men solen retas lite där bakom.
Tänk plötsligt känns allt mycket roligare. :)

Mitt liv åker verkligen berg och dalbana nu, men det är ju lite så jag lever också.

Det blir snart en prommis med 'frostiga' Pia.
Hon höll på att slå knut på sej själv när hon halkade sist vi var ut.
- Hör du inte vad jag säger, undrade jag.
- Hur i helvete då när jag ligger dubbelvikt med fötterna för öronen.
Tror ni att jag fick mej ett gott skratt, yes.

P & K
Å.

2 kommentarer:

  1. gult är inte alltid fult, jag gillade oxå detta då jag gjorde mitt gula reportage..vi ahr visst samma smak ;)

    SvaraRadera
  2. HEJ PÅ DEJ igen!

    Har verkligen gått igenom och kollat mina kommentarer idag, tack för dina. :)

    Ja vi gillar lite lika du och jag.
    Det kan hända att en del bilder kommer att komma från dej även här och hoppas det är ok för dej.

    Nu lite frulle i min stora mage/kram Åsa.

    SvaraRadera