söndag 7 juni 2009

En som blev överlycklig.

Hallåj!
Ja då var det gjort, nu har jag kollat på landskamp med suporters i varje lag. Vi tog vårt fika och åkte till våra goa vänner för att se vart dom tagit sitt pick och pack.
Kan instämma med frun i huset när hon sa;
- Ni får ta det som det som det är. Men just nu lever vi i ett kaos. Ja, jo det kan jag lova att jag och min käre man vi skulle aldrig klara av det. Ni vet här har vi vatten och där uppe sover ungarna och här i förtältet och husvagnen bor jag och gubben. I allt kaos så förstår vi ju varför dom valt att bosätta sej där. Ja jag glömde kameran i bilen så inte ett kort blev det, men den utsikten och platsen säger mer än tusen ord.

Shit pommes frittes, ni är beundransvärda. Men att bjuda dit oss och ta allt med ro. Det måste vara danskt, att inte bry sej hur det är hemma när det kommer folk, eller så är det jag som är för petig. Inte för att jag bryr mej om hur andra har det, för det gör jag inte. Jag känner mej väldigt avslappnad när jag är hos mina vänner som kan det där med att lite skit i hörnen är bra mycket bättre än ett rent helvete. Jag ska gå kursen hos Maysan, hon har fattat det där.
Vi kollade ju fotbollsmatchen där och det var ju en som vart glad ialla fall, (Maysan är från Danmark). Men vi tippade i oss vin och sen var den matchen glömd, åtminstone av mej.



Hade ju min städdag igår och det tog verkligen hela dagen. Fick för mej att jag skulle ändra om på köksbänken, lite fikastop och matuppehåll gjorde ju att det tog extra lång tid.
Bänken såg ut såhär när jag började,,



,,, till detta. Nja tyckte nog att det blev för rörigt så det blev lite mera ändring.



Nu ser den ut så här. Men inte vet jag, kanske ändrar jag om igen.

Nu ska jag kolla om kläderna har torkat och börja på med packningen lite. Några i familjen ska ut och resa med början i morgon.
Jag har verkligen något att se fram emot i morgon, mer om det senare.

Kramisar och nu får vi värma varandra för oj vad kallt vi har det, Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar