tisdag 9 juni 2009

Sovmorgon.

Hej!

Idag tog jag en liten sovmorgon. Kände redan igår kväll att det inte kändes som det ska. Mmm pollen eller en rejäl förkylning har rotat sej i mej. Men eftersom jag har feber så kan jag nog utesluta pollen. Kanske har jag drabbats av båda delarna.

Här skiner solen ja ialla fall nu, man vet ju aldrig hur det ser ut om nån timme. Tänker passa på att rensa lite i rabatterna innan det blir "brunsch" ute med min man.
Han är så flitig och klipper gräset och går med trimmern innan han ska iväg till jobbet.
Jag är ledig idag men sen jobbar jag i tre.

På Torsdag kväll har vi skolavslutning här. Först blir det sång i kyrkan och efter det går alla till hembygsgården och där säljer femmorna fika för en billig peng till deras skolresa i sexan.
I år är det Filippas klass som står för fikat så imorgon blir det till att baka.



Ännu en bild från min hemliga vän. Enkelt och fint, tycker jag. Gillar dessa gamla nycklar. Man kan drömma sej bort och fantisera om var dom har gått och vad dom har haft för ägare.

Nu skriker magen på mej. Inte för att det är något som är ovanligt eller att jag behöver bli orolig eller så. Nä det är hunger och suget efter nåt att stoppa i mej och det blir inte jordgubbar denna gången. Dom åt jag upp igår.

Ha det gott alla och många kramisar, Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar