söndag 21 juni 2009

En vanlig Söndag.

Midsommar har vi nu klarat av och nu har vi vanliga dagar igen.
Efter allt ätande den här helgen så är det åter dags för svångrämmen. Jag skulle vilja dra åt den ett hack till men då blir det nåt annat. Andningsvårigheter, typ och det vill jag ju inte. Men gott har det varit och det är väl tur.

En bekants man sa en gång när han blev trött på hennes tjat om extra kilon här och där,
- Ja inte skulle jag drömma om att försöka få bort den här (strök ej på magen som är av strl L) när jag har betalat en halv förmögenhet på god mat och öl. Det är väl slöseri det om nått.
Ett nytt sätt att se på det, eller hur?



Har nu försökt gång på gång att göra om lite i köket. Vill så gärna ha vårt köksbord där men det får inte plats som det är nu. Köksbaren är för stor för att ha bägge delarna där.
Men så blixtrade det till imorse. Min "hemliga" vän har ett urfint köksbord, ett fyrkantigt och på hjul dessutom. Om jag kapar mitt bord så det inte är mer än 100x100 då kan det gå.
Näh, häromdagen ringde jag Teresè (min bonus dotter) så hon kom hit och hjälpte mej när jag var i farten och allt ska ju hända nyss. Vi provade med ett runt bord men det ser helknasigt ut för baren är så stor att det inte harmonerar ett dugg.
Det får bli till att börja med bordet och sen kanske jag bär ut baren ett tag.



Det här är ockå en idè som jag tänkte göra i trappan upp till övervåningen. Där skulle jag vilja ha hattar i olika utföranden. Tycker det är så fint.

Hörrni nu ska jag äta frulle och åka till min moster i Norrala en sväng för att se om jag kan hitta några kotavlor. Deras granne har tydligen sånna och jag ska höra efter om han kan undvara åtminstone en åt mej, hoppas.
Träning står på schemat också och det känner jag ska bli riktigt kul.

Här skiner solen nu och livet leker, kramar Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar